LiFe Akkus - Regler

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englischdude
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#1 LiFe Akkus - Regler

Beitrag von englischdude »

Hallo,

was für ein Regler muss mann mit LiFe Akkus verwenden? Wurde ein LiPo fähigen Regler funktionieren?

Danke und Gruß
Martin
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tracer
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#2 Re: LiFe Akkus - Regler

Beitrag von tracer »

englischdude hat geschrieben:was für ein Regler muss mann mit LiFe Akkus verwenden? Wurde ein LiPo fähigen Regler funktionieren?
Dem Regler ist es eigentlich egal, wo der Strom herkommt.
englischdude
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#3 Re: LiFe Akkus - Regler

Beitrag von englischdude »

tracer hat geschrieben: Dem Regler ist es eigentlich egal, wo der Strom herkommt.

Aha, dann 3Z LiPo = 3Z LiFe oder?

Thanks for your help!
Martin

PS: Recently wanted to buy an A123 Akku from Lindinger, and they told me I need a special LiFe compatible speed controller!!
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tracer
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#4 Re: LiFe Akkus - Regler

Beitrag von tracer »

englischdude hat geschrieben:Aha, dann 3Z LiPo = 3Z LiFe oder?
Ne, die LiFePo haben eine geringere Spannung pro Zelle.
englischdude hat geschrieben:PS: Recently wanted to buy an A123 Akku from Lindinger, and they told me I need a special LiFe compatible speed controller!!
Only if you intend to use an automatic "cut of" as a safety measurement.
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chris.jan
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#5 Re: LiFe Akkus - Regler

Beitrag von chris.jan »

No, it isn't that simple.
The nominal voltage of a Life zell is 3.3volt instead of 3.7volt from a common lipo zell.
So you need to take attention on the final voltage in your setup to reach the rpm you need.
Additionally the ESC should be able to get along with the collapse of voltage of life zells under load.

So if you'r currently flying with 3S lipo i would advise to take 4s life and use at least middle-class ESC.
The low class ESC (stock ESC from Align etc.) are not so suitable for government mode.
Gruß Chris

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Ich habe keine besondere Begabung, sondern bin nur leidenschaftlich neugierig. Albert Einstein
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worldofmaya
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#6 Re: LiFe Akkus - Regler

Beitrag von worldofmaya »

englischdude hat geschrieben:PS: Recently wanted to buy an A123 Akku from Lindinger, and they told me I need a special LiFe compatible speed controller!!
If you're using LiFe than you have to disable lipo protection or set the voltage cut-off really low. That was meant by Lindinger!
-klaus
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Crizz
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#7 Re: LiFe Akkus - Regler

Beitrag von Crizz »

worldofmaya hat geschrieben:If you're using LiFe than you have to disable lipo protection or set the voltage cut-off really low. That was meant by Lindinger!
-klaus
makes sense - max. discharge voltage of LiFePo-cells should be 2.0 volts ( but low-discharge-capable , doesn´t effect the same w/ LiPo-cells ) , LiPo-cells mustn´t be discharged below 3.0 volts. In this case it means a cutt-off voltage of 9.0 V at least for a 3S LiPo-accumulator and of 8.0 volts for a 4S FePo-accu.

Because of it´s self-secure and it´s low-discharge-capability FePo-cells can be run w/o cut-off protection, if available this option can be set to "off" and the FePo´s be used by calculated flighttime ( timer-alert makes sense because of high voltage loss from 95 % discharge on ).

Hope this helps a little ;)
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