Sehr interessanter Thread muss ich sagen ...
Das könnten meine Worte sein! Ich wurde vor allem durch folgenden Beitrag vom Master himself - Curtis Youngblood - auf diese Idee gebracht:Meiner Meinung nach sollte man sowieso erst Piroschweben (natürlich mit Aussteuern und den Heli an jede beliebige Stelle bringen können), Pirokreise und Pirorundflug lernen, bevor man sich an Piroflips macht (hab ich leider auch nicht so gemacht). Vor allem weil bei den Figuren die Crashgefahr für einen einigermassen erfahrenen Piloten quasi null ist, der Heli braucht nicht viel Leistung, nur ein gutes Heck und man trotzdem das zyklische Aussteuern von Pirofiguren lernt.
Vor dem Piroflip sollte man m.E. sauber fliegen können:I have found the biggest issue with losing orientation through the pirouetting flip is not having "reset points" during the flip. Basically as you go inverted or right side up you want to "reset" your timing. I use the tail towards me right side up and nose towards me inverted.
So I will start the piro flip by starting to pirouette and then hitting elevator when the tail points towards me (and continuing with cyclic in basically a circle from there). Then as the machine flips over I will slightly slow down the flip as I get inverted until the nose points towards me, then I will push forward elevator again (my resst point). Using this "reset" point helps we stay in sync with the piro flip or realize I am so far out of sync I need to stop.
Learning to hold the machine well in one place both right side up and inverted certainly would help in doing pirouetting flips because it allows you to catch and correct any issue during the flips in each of these positions. You do not have to be able to hold it perfectly, just keep it generally in one place.
Actually when learning to control a heli while pirouetting I find it more helpful to actually try and move the machine along a certain line instead of trying to keep it perfectly still first. When you try to keep it still you do not really have a plan and are just reacting to whatever the machine does. Instead if you choose to push the machine in a straight line away from you while pirouetting then you are driving the action of the machine instead of just reacting. This is usually more affective in learning to control the machine. A plan of action instead of just planning to react.
Once you are able to direct the machine while pirouetting then holding it in one general location will be easier. And you can practice this while still practicing pirouetting flips and even Kaos. You do not have to wait to master one before moving to another one. Just keep switching between practicing pirouetting moving it out, to pirouette in place, to pirouette flipping. Each will help with learning the other.
I hope this helps some.
- stationäres, langsames Piroschweben in Normal- und Rückenflug
- stationäres, schnelles Piroschweben in Normal- und Rückenflug
- Pirokreise in Normal- und Rückenflug um den Piloten
- Pirokreise in Normal- und Rückenflug vor dem Piloten
- Piro-Acht in Normal- und Rückenflug
- Pirorundflug in Normal- und Rückenflug
- Pirouetten-Loop
Nicht zu vergessen, dass man das Heck in beide Richtungen lernen sollte. Es ergeben sich bspw. beim gewöhnlichen Pirokreis bereits 4 Flugfiguren (Kreis nach links und Heck nach links; Kreis nach links und Heck nach rechts; Kreis nach rechts und Heck nach links; Kreis nach rechts und Heck nach rechts). Wenn man diese Basic-Figuren beherrscht, dann wird der Piroflip (Heck links und Heck rechts!) relativ einfach zu lernen sein. Vor allem hat man super Grundlagen fürs weitere Training geschaffen.
Hinzuweisen ist noch auf diese Seite, die ich sehr informativ finde:
http://www.elisanet.fi/~d635415/from0to ... lips1.html
Zu guter letzt noch folgende Frage: Wie viel Piros pro Flip (= Überschlag 360 Grad) fliegt dieser Pilot am Beginn des Videos? Mal sehen, ob es einer richtig sieht ...
http://www.youtube.com/watch?v=a8iFRU8vrMY